web 2.0

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

مجموعه خاطرات

امروز با خواندن نظرات شما احساس خوبی داشتم.اینکه با نقل خاطره ها چقدر می توانیم اشتراکاتمان را افزایش دهیم اگرچه متعلق به دونسل متفاوت باشیم.ما ایرانی ها کتر از خودمان و احساساتمان حرف می زنیم.برایمان مثل یک فرهنگ شده است:تودار بودن.
بیاییم این فرهنگ را با ایده ای که در آن انسانها بهم محبت می کنند و شادی ها و غمهایشان را تقسیم می کنند تبدیل کنیم.بهتر است بگویم بیاییم سطح شناخت اجتماعی امان را بالا ببریم.همدیگر را در تفاوتهایمان بپذیریم و بر نقاط اشتراکمان تاکید کنیم.بپذیریم که
می توانیم  در کمال آرامش در کنار هم باشیم حتی اگر متفاوت از هم فکر کنیم.دنیای آینده دنیای درک متقابل است.

4 نظرات:

سمیه گفت...

سلام
و
لبخند

فروغ مزارعی گفت...

استاد عزیزم
سلام و خدا قوت - امروزه هم مانور تقسیم شادیها به سبک رسانه ملی انجام می شود ! ولی پذیرفتن همدیگر با وجود تفاوت ها ، در ک متقابل و... سخت جایشان خالیست مثل خیلی چیزها و آدمهای دیگر ،حیف ...! باری ، کاش دعایمان این باشد :مهربان آفریدگارا! ما را از آرامش ملکوتی خود بهره مند ساز و به ما قدرتی بخش تا با دشمن خود عشق بورزیم، در برابر زخم زبان گذشت نشان دهیم . در وقت نومیدی ، امیدوار ، در برابر تاریکی ، روشنایی و در مقابل اندوه ، شاد باشیم . خدایا مارا پیوسته یاری کن تا به یاری دیگران بشتابیم نه آنکه منتظر باشیم تا آنها ما را یاری کنند. به جای اینکه توقع داشته باشیم مردم ، مارا دوست بدارند ما آنها را دوست داشته باشیم و باور کنیم که محبت زاینده محبت است و گذشت ، نتیجه گذشت ، و زندگی جاویدان فقط فانی شدن به خاطر دیگران است !
از اینکه برای لحظاتی مارا از روزمرگی ها جدا و به اندیشه وامی دارید ، واقعا سپاسگزارم سلامت و سربلند باشید.

Unknown گفت...

با سلام
وبلاگتان مبارک.امیدوارم وبلاگ شما برای لحظه ای کوتاه هم که شده ما را از ترس اندیشه اندیشیدن رها کند.
محبت درمان درک تفاوتهاست.آری محبت نگین گمشده ما ایرانی هاست.
با تشکر:زانا

امانی گفت...

سلام و تحیت بر همه علی الخصوص خانم دکتر حجازی
ما معتقدیم که:
در انتخاب برادر یا خواهر هیچ نقشی نداشته ایم اما دوست برادر یا خواهری است که خودمون اونو انتخاب می کنیم.
به نظرم انجمن ها علاوه بر کارکردهایی که خانم دکتر فرمودن یک کارکرد مهم دیگش اخلاقه. البته نه اون اخلاقی که دوران کارشناسی پاس کردیم اخلاقی که عرفا، شعرای ما و... داشته اند و فکر نمی کنم بشه پاسش کرد بلکه باید پاسش داشت.
یا علی

ارسال یک نظر

لطفااز درج نظر غیر مرتبط با مطلب خودداری نمایید. چنانچه در مورد موضوع دیگری پرسش دارید لطفا از طریق نشانی پست الکترونیک من ارتباط برقرار نمایید.