web 2.0

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

اصلاحات در مدارس:school reform

تغییر درنظامهای آموزشی یک ضرورت زمان است.دنیا در حال تغییر است و انتظارا ت و نیازهای انسانها نیز همینطور.اخیرا در مقاله ای Wentzelدر مورد شرایط اصلاح مدارس مطالی را ذکر کرده است.از نظر وی مدارس باید افراد را برای همزیستی در کنار یکدیگر،انعطاف پذیری،سازگاری با جامعه جهانی آماده کند.سال 1383 به چین رفته بودم(کنفرانس جهانی روانشناسی)و از مهدکودکی بازدید کردم.خیلی جالب بود که کودکان در حال آموزش زبان انگلیسی بودند.شاید برای چین این اولین قدم برای تسخیر جامعه جهانی باشد.سهم ما چیست؟

2 نظرات:

سمیه گفت...

من در سایت ویدئوهای آموزشی معلمان فیلمی دیدم که مهارت های تحلیل رفتار متقابل رو در انگلستان به بچه های دبستانی یاد می داد.
جوامع امروزی جزیره نیستند که از تأثیرات یکدیگر مستقل باشند به ویژه با وجود اینترنت انسان امروز در دهکده ی جهانی زندگی میکنه نه فقط در جغرافیای چین، ایران و ... .
اگر بخواهیم همپای تغییرات جهانی حرکت کنیم باید به دنبال تغییرات اساسی در آموزش و پرورش و به تبع اون در فرهنگ باشیم.
جامعه ای که آموزش و پرورشی راکد و قدیمی داره همواره شاهد مسائل و مشکلات بسیار زیادی در فرهنگ خواهد بود که علت آن عدم آموزش صحیح در ایجاد فرهنگی صحیح هست.

امیدوارم صداهای کوچک ما به یکدیگر بپیوندد تا تغییرات مطلوبی صورت گیرد.

حسين گفت...

ساختار و خروجي مدارس كشور جوابگوي نيازهاي امروز نيستند.مدارس بر روي يك جنبه!! تمركز كرده‌اند و كاري جزء تلقين ندارند به اين ترتيب بچه‌ها نيز دچار نوعي گم‌گشتگي مي‌شوند براي اصلاحات بايد زيرساخت‌ها را هدف بگيريم بايداستاندارد های تحصیلی منسجمی وضع کنيم، به دبیران آموزش های لازم را داده و مدارس را برای کارایی بهتر در یک دیگر ادغام نمایيم.مدارس كنوني بايد نيازهاي حال جامعه را در نظر بگيرند نه تكرار مكررات

ارسال یک نظر

لطفااز درج نظر غیر مرتبط با مطلب خودداری نمایید. چنانچه در مورد موضوع دیگری پرسش دارید لطفا از طریق نشانی پست الکترونیک من ارتباط برقرار نمایید.